Obecnie 189 forumowiczów jest online
Obecnie 189 forumowiczów jest online
Dowiedz się, jak ustawiać cele i śledzenie e-commerce. Zobacz, jak zweryfikować trafność źródła ruchu.
Poprowadź mnie
star_border
Odpowiedz

Kroki konwersji - Checkout w Rozszerzonym Ecommerce - via GTM

Student ✭ ✭

Witajcie,

mam nastepujący problem z wdrożeniem Checkoutu (nie jestem programistą od razu uprzedzam)

Chcę wdrożyć https://developers.google.com/tag-manager/enhanced-ecommerce#checkout

I teraz posiadam 7 kroków do dokonania konwersji

Krok pierwszy wyświetla się w momencie dodania produktu do koszyka.

W kroku pierwszym dynamicznie możemy zmienić ilość produktów (bez przeładowania strony).

Krok ostatni to informacja po poprawnej płatności.

Moje pytania są następujące:

1. Kiedy wywoływać funkcję onCheckout oraz CheckoutOption: w momencie załadowania strony konkretnego kroku zakupowego? Czy w momencie kiedy użytkownik kliknie przejście do następnego kroku? (z wyłączeniem kroku 7)

2. Czy w przypadku gdy mam już śledzenie zakupów https://developers.google.com/tag-manager/enhanced-ecommerce#purchases to potrzebuje w CheckoutOption zrobić krok 7 i wysłać event o zakupie czy rozszerzoczny ecommerce mi to jakoś magicznie połączy?

Jeżeli macie jakąś dokładną dokumentację na ten temat z instalacją przez Tag Managera - bardzo proszę. Temat dla mnie bardzo ważny bo do wdrożenia na kilku stronach.

pozdrawiam

Sebastian

Odpowiedź eksperta 1verified_user

Dot.: Kroki konwersji - Checkout w Rozszerzonym Ecommerce - via GTM

Najlepszy Współtwórca
Hej,

1. onCheckout uruchom przy dodaniu produktu do koszyka.
2. checkoutOption uruchamiaj wtedy, gdy chcesz dana transakcje nakarmic dodatkowymi danymi. System powienien to magicznie polaczyc i domyslec sie o co chodzi, jesli bedzie sie to dzialo w ramach danej sesji zakupowej.

Dot.: Kroki konwersji - Checkout w Rozszerzonym Ecommerce - via GTM

Student ✭ ✭

Oki,

co się stanie gdy:

1. Wrzucę onCheckout w drugim kroku?