Obecnie 262 forumowiczów jest online
Obecnie 262 forumowiczów jest online
Ta kategoria jest poświęcona wątkom na temat zwiększania sprzedaży, poznaj wskazówki jak poprawić wynik jakości i pozycję reklam oraz inne pomysły na optymalizację reklam.
Poprowadź mnie
star_border
Odpowiedz

Reklamy promocyjne np. czarny piatek - pytnaie

[ Edytowane ]
Profesjonalista ✭ ✭ ✭

Czesc,

 

Jestem w trakcie przygotowywania reklam na czarny piatek.

 

Prawdopodobnie przygotuje po 2 wersje reklamy na kazda grupe reklam.

 

I tu pytanie:

Czy w trakcie akcji promocyjnych jak ta wstrzymujecie wszystkie stare reklamy?

Czy moze zostawiacie jakies aktywne np. po jednej w kazdej grupie reklam?

 

Osobiscie obstawiam za wstrzymaniem wszystkich starych bo mam na prawde ciekawe oferty i szkoda byloby gdyby ktos ich nie zobaczyl (bo wyswietlila mu sie stara reklama).

 

Co myslicie?

 


Dzieki

Czy moja odpowiedź była pomocna? Jeśli tak, oznacz ją jako „najlepszą odpowiedź”
Odpowiedź eksperta 1verified_user

Reklamy promocyjne np. czarny piatek - pytnaie

Najlepszy Współtwórca

Cześć Krzysztof. Zastanowiłbym się nad skopiowaniem całej kampanii i nazwaniem jej Czarny piątek 2017. Wyrzucenie wszystkich starych reklam i w to miejsce utworzenie nowych (kolejność działań może nieco inna w Edytorze).

 

Wstrzymujesz starą kampanię i uruchamiasz nową.

 

W Edytorze AdWords zrobisz to bardzo szybko.

Kopiuj wklej daną kampanię. Zmieniasz nazwę.

Jeśli teksty reklam masz identyczne w jakiś grupach reklam to kopiujesz sobie taki tekst i robisz ctr + h. Wklejasz w górne okienko, a w dolne nowy tekst i zaznaczasz checkbox by zduplikowało obecny tekst.

To spowoduje, że opis się zmieni, ale już nagłówki 1 i 2 pozostaną bez zmian. Oczywiście je również potem w nowych tekstach możesz zmienić - dostosować do Czarnego Piątku (ale np. zachowasz adresy końcowe).

 

Jeszcze raz taka operacja, aby utworzyć drugi tekst reklamowy. Usuwasz z nowej kampanii stare teksty, by zostały tylko te nowe i gotowe.

Oczywiście zostają jeszcze rozszerzenia, które również warto dostosować do nowej kampanii.

Dominik Myślak

Reklamy promocyjne np. czarny piatek - pytnaie

Profesjonalista ✭ ✭ ✭

Hej Dominik,

 

Dzieki za sugestie!

 

W tym wypadku wolalbym nie duplikowac kampanii bo robie to na bardzo rozbudowanym koncie:
Grubo ponad 100 kampanii i kilkadziesiat tysiecy grup reklam.

 

Reklamy mam juz przygotowane w execlu i czekaja na upload do obecnych grup.

Pytanie czy wstrzymywac wszystkie obecne reklamy i zosawic tylko czarny piatek?

 

Jakies dobre praktyki w tym zakresie?

 

Dzieki

Czy moja odpowiedź była pomocna? Jeśli tak, oznacz ją jako „najlepszą odpowiedź”

Reklamy promocyjne np. czarny piatek - pytnaie

Najlepszy Współtwórca

Ja osobiście bym zrobił tak, że wgrałbym nowe reklamy - poczekał aż zostaną zatwierdzone i dopiero wtedy wstrzymał obecne.

 

Oznacz sobie te dwie wersje reklam etykietami, żeby Ci było łatwo wrócić do stanu na dzień dodania nowych reklam.

 

Na Twoim miejscu już teraz bym wdrażał nowe reklamy, bo czasem zatwierdzanie reklam płata figle, zwłaszcza przed dużymi akcjami promocyjnymi (globalnymi).

Dominik Myślak

Reklamy promocyjne np. czarny piatek - pytnaie

Profesjonalista ✭ ✭ ✭

Ok, dzieki Dominik!

Czy moja odpowiedź była pomocna? Jeśli tak, oznacz ją jako „najlepszą odpowiedź”

Dot.: Reklamy promocyjne np. czarny piatek - pytnaie

Student ✭ ✭ ✭

Ja natomiast skorzystałbym z nowego typu roszerzenia "Rozszerzenie promocji" (dostępne tylo w nowym panelu Adwords).

 

Dzięki tej funkcjonalności nie tracimy statystyk skuteczności poszczególnych reklam a wręcz przeciwnie, widzimy jak rozszerzenie promocji wpływa na ich efektywność.

 

Rozszerzenia promocji mają nawet specjalną ertykietę na Czarny Piątek.

Polecam

 

Screenshot_1.png

Reklamy promocyjne np. czarny piatek - pytnaie

Profesjonalista ✭ ✭ ✭

Dzieki Jakub,

 

To też jest w planach + zmiana tekstów standardowych rozszerzeń. Tak żeby Czarny Piątek wchodził drzwiami i oknami :-)

 

Pozdrawiam

Czy moja odpowiedź była pomocna? Jeśli tak, oznacz ją jako „najlepszą odpowiedź”

Reklamy promocyjne np. czarny piatek - pytnaie

Nowicjusz ✭ ✭ ✭

W nowym interfejsie można też przy tworzeniu rozszerzenia promocji można ustawić dla niej oddzielny harmonogram - zakres dat.

Natomiast nie znalazłam etykietki Czarny Piątek - gdzie ona się pojawia?

Dot.: Reklamy promocyjne np. czarny piatek - pytnaie

Student ✭ ✭ ✭

Poniżej zrzuty ekranu po wejściu w ROZSZERZENIA PROMOCJI

 

Screenshot_4.png

 

Screenshot_5.png