Obecnie 168 forumowiczów jest online
Obecnie 168 forumowiczów jest online
Porozmawiaj na temat implementacji kodu śledzenia w wielu domenach, ustaw śledzenie zdarzeń. Dowiedz się, czym jest Universal Analytics i jak korzystać z Menedżera tagów Google.
Poprowadź mnie
star_border
Odpowiedz

Tagowanie wartości "<span>" przez GTM

Student ✭

Dzień dobry,

Zaznaczam, ze jestem początkującym użytkownikiem GTMu.

Mam problem z otagowaniem przycisku "wyczyść koszyk". Chciałabym zbierać dane na temat liczby kliknięć w buton wyczyść koszyk. Przycisk na ten moment otagowany jest za pomoca zmiennej click classes, jednak nie zawsze zlicza kliknięcia, ponieważ użytkownik może kliknąć w buton ale nie centralnie w tekst, który jest na butonie (i wtedy tag nie działa) Chcę otagować kliknięcia w tekst na butonie "wyczyść koszyk". Badając element tekstu "wyczyść koszyk" wygląda następująco: <span>wyczyść koszyk</span>

Proszę o pomoc, jaką zmienną/ w jaki sposób mogę otagować ten przycisk?

Dziękuję 

Odpowiedź eksperta 2verified_user

Zaakceptowane rozwiązania
Zaakceptowane rozwiązanie.
Rozwiązanie
Zaakceptowane przez autora tematu: Magda S
stycznia 2017

Dot.: Tagowanie wartości &quot;&lt;span&gt;&quot; prze

Wschodząca Gwiazda

Skoro po kliknięciu w przycisk dla zmiennej Click Text pojawia się wartość "x" to albo sprawdzasz nie to zdarzenie gtm.click albo niestety nie da się tego wdrożyć bez ingerencji w kod.
W takiej sytuacji najlepiej będzie podpiąć do funkcji clearCart(), która wywoływana jest w momencie kliknięcia przycisku, przesłanie do dataLayer zdarzenia niestandardowego.
Wówczas w GTM można stworzyć regułę na bazie tego zdarzenia i uruchamiać tag tą regułą.
Przykładowy kod javascript, który należało by podpiąć do funkcji  clearCart() mógłby wyglądać tak:

dataLayer.push({'event':'clearCart'});

Spowoduje to wystąpienie zdarzenia o nazwie clearCart (analogicznie jak gtm.click), co z kolei da możliwość stworzenia reguły.