Obecnie 220 forumowiczów jest online
Obecnie 220 forumowiczów jest online
Zadaj pytanie na temat ustawień filtrów i problemów z używaniem filtrów w raportach Analytics. Naucz się, jak rozpoznać niechciany ruch i jak go zredukować na swoim koncie Analytics.
Poprowadź mnie
star_border
Odpowiedz

Raport za poprzedni okres a blokowanie własnego adresu IP

N/A
# 1
N/A

Czy po ustawieniu filtra blokującego adresy IP komputerów firmowych, otrzymam raport za poprzedni okres np. cały 2017 rok. Kiedy został zastosowany filtr i porównałem do danych bez tego filtra bo zaznaczyłem uwzględnij  to dane w raporcie nic się nie zmieniły. Nie wiem czy takie ustawienia zadziałają. Jestem początkującym, więc do tej pory robiłem proste raportowanie bez wykluczania.

Odpowiedź eksperta 1verified_user

Dot.: Raport za poprzedni okres a blokowanie własnego adresu IP

Magister ✭ ✭ ✭

Cześć,

filtry nie działają wstecz, więc dane historyczne zostaną niezmienione. Filtry działają od momentu skonfigurowania.

N/A
# 3
N/A

Dzięki za szybką odpowiedź, muszę jakoś odfiltrować wejścia na naszą stronę pracowników firmy. Szkoda ze nie można tego zrobić z poprzednim okresem bo dałoby nam jakiś obraz ile jest rzeczywistych wejść na wybraną stronę czy publikację. Pozdrawiam Wojtek

Najlepszy Współtwórca

Możesz oznaczyć użytkowników (właściwe ustawienie przy tworzeniu wymiaru - użytkownicy) wymiarem niestandardowym. A następnie po zebraniu danych możesz za pomocą segmentu odfiltrować oznaczonych użytkowników (uwaga na ustawienie segmentu użytkownicy / sesje  - wybierasz użytkowników). Zakres danych jaki możesz filtrować w ten sposób to 93 dni. Ale 4 takie okresy to rok czego właśnie potrzebujesz. 

Odfiltrujesz tylko te przeglądarki, które oznaczysz, więc to rozwiązanie może być obarczone błędem, ale przybliży Cie do rozwiązania problemu.

Przy okazji możesz dodać filtr na poziomie widoku danych eliminujący taki ruch (użytkowników) i uniezależnisz się od IP.